Positive and negative impacts of watching television



Positive and negative impacts of watching television

Positive effects
Media Awareness Network, explains in its article, The Good Things about Television, that television can be a very powerful and effective learning tool for children if used wisely. Children in certain age can learn and discover many new things by Television. Many television programs are developed to open a new horizon and vision to children by teaching and showing them the places that they have never been or imagine. The important thing is to choose the right and useful channels and programs. For example Quinn Medicine helps the children to learn about the family values and also helps to develop their imagination.
Negative effects
The children who watch more television are found to be very subdued and unenthusiastic. Similarly those children who give much more time to television are found to have ill health. They get very minimal exercise as well. Obesity, laziness and weak eyesight are some of the problems, which the children get, that are associated directly with watching more television. Recent studies have also unveiled other problems associated with watching more television. The major of which is considered to be the lack of interaction with people. Due to this, the children who are much into watching television are found to slowly drift apart from the society.

Media Awareness Network, menjelaskan dalam artikelnya, Hal-Hal Baik tentang televisi, televisi yang dapat menjadi alat belajar yang sangat kuat dan efektif untuk anak-anak jika digunakan secara bijak. Anak-anak di usia tertentu bisa belajar dan menemukan banyak hal baru oleh televisi. Banyak program televisi yang dikembangkan untuk membuka cakrawala baru dan visi untuk anak-anak dengan mengajar dan menunjukkan kepada mereka tempat-tempat yang mereka tidak pernah atau bayangkan. Yang penting adalah memilih saluran yang tepat dan berguna dan program. Sebagai contoh Quinn Kedokteran membantu anak-anak untuk belajar tentang nilai-nilai keluarga dan juga membantu untuk mengembangkan imajinasi mereka
Anak-anak yang menonton televisi lebih banyak ditemukan sangat tenang dan bersemangat. Demikian pula anak-anak yang memberi lebih banyak waktu untuk televisi ditemukan memiliki kesehatan yang buruk. Mereka mendapatkan latihan yang sangat minim juga. Obesitas, kemalasan dan penglihatan yang lemah adalah beberapa masalah, yang anak-anak mendapatkan, yang berkaitan langsung dengan menonton televisi lebih. Penelitian terbaru juga telah meluncurkan masalah lain yang terkait dengan menonton televisi lebih. Utama yang dianggap kurangnya interaksi dengan orang-orang. Karena ini, anak-anak yang menonton televisi banyak ke ditemukan untuk perlahan-lahan menjauh dari masyarakat.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment